Pagina's

Zoeken in deze blog

zaterdag 4 januari 2014

Voornemens voor dit jaar

Naast dat ik dit jaar heel goed ga sparen en mijn best ga doen op school, heb ik ook nog wat gezondheidsvoornemens. Enkele daarvan zal ik later uitgebreid behandelen in een artikel.

1. Elke week naar karate training.
Ik heb al een aantal lessen gevolgd, wat me erg goed beviel. De eerste les trainde ik alleen mijn houding en basisbewegingen. Daarna had ik enorme spierpijn in mijn bovenbenen! De trainingen zijn intensiever dan ze lijken. Daarnaast vind ik het wel een fijn gevoel om te weten dat ik mezelf kan verdedigen als ik 's nachts alleen op straat loop na het uitgaan. Vanaf volgende week wil ik minstens één keer per week trainen.

2. Meer bewegen in het algemeen.
Helaas zit ik de nodige uurtjes per dag achter mijn bureau om te studeren. Daar kan ik helaas niet onderuit. Gelukkig heb ik daar een simpele oplossing voor gevonden: een mini fietstrainertje. Deze is al voor 30 euro te koop. Je zet het onder je bureau of tafel en trappen maar. Binnenkort ga ik er één bestellen en zal mijn bevindingen uiteraard delen.
Naast dat, ga ik proberen om 2 keer per week een uurtje vrij te maken voor fitness en dansen.

3. Vaker vegetarisch eten.
 Af en toe een stukje vlees kan geen kwaad, en is soms zelfs gezond voor je, maar een mens heeft niet elke dag vlees nodig. En we hebben al helemaal niet zoveel vlees nodig als de gemiddelde mens consumeert. Ik ben nooit een fan van vlees geweest, al ga ik het de laatste tijd wel iets lekkerder vinden, dus dit voornemen zal ik vast zonder veel moeite kunnen waarmaken. Naast dat het je veel geld bespaart, word je ook nog eens creatief van het bedenken van al die vleesloze gerechten.

4. Minder late night snacks halen.
Ik woon vrij dicht bij het centrum. 2 minuten lopen van mij vandaan zitten een Egyptenaar en een Griek, die tot laat in de avond heerlijke pita's en snacks voor je bereiden. De supermarkt is een halve minuut lopen voor mij, en het wil dat die ook nog eens tot 10 uur 's avonds open is. Het is dan erg verleidelijk om samen met je vriendinnen nog even snel een wijntje of snackje te scoren. Nee, we volgen dan wel een medische opleiding, het goede voorbeeld geven we zeker niet altijd. Maar ook na een avondje flink te hebben gestudeerd wil ik mezelf al snel belonen. Woonde ik nog maar in dat dorp bij mijn ouders. Dan had je gewoon pech als om acht uur de enige supermarkt in de buurt gesloten was.
Voortaan gaan mijn vriendinnen en ik dus gewoon lekker wortels knagen bij het tv kijken of bijkletsen.

Tot zover mijn voornemens. Verder eet ik altijd genoeg groente en fruit, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Ook drink ik overdag alleen water of thee dus eventuele frisdrankinname hoeft ook niet verbeterd te worden. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Bente

Geen opmerkingen: