Pagina's

Zoeken in deze blog

zaterdag 4 januari 2014

Waarom deze blog?

Lang heb ik getwijfeld over het beginnen van deze blog. Zijn er niet al genoeg blogs over voeding? Daarbij ben ik voorstander van 'normaal' leven, zonder rare boerenkoolsmoothies, en mèt aardappelen en pasta als avondeten. Ik vroeg me af hoeveel ik daarover kon vertellen.
Aan de andere kant ergerde ik me vaak aan onwaarheden over voeding die ik las op het internet. Mensen die mij proberen wijs te maken dat een aardappel slecht voor je is, met als onderbouwing: "Er zit heel veel zetmeel in!" Als ik zoiets lees, krijg ik vaak de neiging om dat recht te zetten.
Toen ik op de universiteit begon, keek ik al uit naar de onderzoekjes die ik zou gaan uitvoeren. Helaas waren er aan de verslagen strenge regels verbonden, je schrijfstijl moest wetenschappelijk en absoluut niet persoonlijk zijn.
Dit blogdomein heb ik al langer, en toen ik mijn oude blogposts terug keek, zag ik veel voeding voorbij komen. Ja, lekker en gezond eten is iets wat mij altijd al geïnteresseerd heeft. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook altijd doe - sinds ik voor mezelf moet koken schuif ik soms iets te makkelijk een pizza in de oven.

Al dit bovenstaande heeft ertoe geleid dat ik toch maar een blog ben begonnen. Ik ben nog lang geen expert, maar ik ben wel bereid om alles op te zoeken. Ik hoop dat ik jullie een eerlijk beeld kan geven over hoe ons lichaam werkt en niet alleen jullie, maar ook mezelf kan inspireren en motiveren om goed en gezond te leven. Dit zal ik doen door middel van lekkere receptjes, makkelijke tips en uitleg over voedingsstoffen en hoe ons lichaam werkt. Ik zal proberen om alles zo te schrijven dat het leuk is om te lezen en geen saai wetenschappelijk betoog lijkt.
Ik heb al wat ideetjes om over te schrijven, maar tips zijn altijd welkom.

Veel plezier op mijn blog!

Liefs,
Bente

Geen opmerkingen: