Pagina's

Zoeken in deze blog

maandag 13 januari 2014

Makkelijk&gezond: geroosterde boontjes met cranberry en citroen

Gekookte sperzieboontjes vind ik altijd een beetje saai. Omdat ik niet altijd fancy kan eten, heb ik de groente wat spannender gemaakt door ze in de oven te roosteren met lekkere smaakmakers. De combinatie van de zoete honing, scherpe knoflook en zure citroen vind ik erg lekker. Daarnaast is het ook nog eens heel eenvoudig om te bereiden. Zelf at ik hier puree van zoete gepofte aardappels bij (met marshmallows.. iets minder gezond). Natuurlijk is dit ook lekker met een aardappelpuree met lekker veel knoflook.

Hieronder het recept!






Keukenmaterialen:
Ovenschaal
Aluminiumfolie

Ingrediƫnten voor 2 personen:
- 500 gram sperziebonen
- 2 tenen knoflook
- 2/3 eetlepels honing
- 1 eetlepel olijfolie
- zwarte peper
- wat citroensap naar smaak
- 1 eetlepel citroenrasp
- handje gedroogde cranberry's
- notenmix (optioneel)

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 220 graden celsius. Snijd de uiteindes van de bonen af en halveer ze desgewenst. Snijd de knoflook in plakjes
Bekleed de ovenschaal met aluminiumfolie, doe de boontjes, knoflook, honing, olijfolie, peper en citroensap erin en hussel de ingrediƫnten door elkaar. Laat het 25 minuten in de oven staan of tot de boontjes bruin beginnen te worden. Haal daarna de ovenschaal uit de oven en voeg de cranberries, notenmix en citroenrasp toe.

Geen opmerkingen: